www.maxx.ucoz.lv
Sākums | Reģistrācija | Ieeja Sveicināti Viesis | RSS

[S]ākums [G]alerijas [R]aksti [V]ideo [F]orums [S]pēles [F]ilmas
Block title
Kategorijas
Ziņas [0]
Pirmskati [0]
Pēcskati [0]
Kodi [4]
Vienkārši [3]
Block title
MaXX

MaXX

Pārējie..
Block title

Kopā Online: 64
Viesi: 64
Lietotāji: 0


[ Šodien šeit bija ]
Block title

SiRZa
eYe # eYe # eYe # eYe #




www.BANNERI.lv

MaXX
eYe # eYe # eYe # eYe # eYe # eYe #
Sākums » Spēles tiešsaistē » Dažādi,apskati.... » Vienkārši

Post Scriptum: aizgājušās desmitgades spilgtākās spēles

Biedri geimeri, mēs esam uz robežšķirtnes! Ir aizritējuši desmit gadi, kas pēc spēļu industrijas skalas ir ekvivalents mūžībai. Progresu te mēra nevis desmitgadēs, bet nedēļās; sīvā konkurencē uzvar un tiesības mūžam dzīvot atmiņās iegūst tikai nedaudzas izcilnieces, kas spējušas pārvarēt nemitīgo tehnoloģiju attīstību un spēlētāju praktiski neaizsniedzamās prasības.

Tādu spēļu ir maz, taču ikviena no tām ir sava laikmeta lieciniece, laika zoba neskarts atgādinājums par to, cik daudz spēj pateikt rindiņa koda un kantains poligonu rumpis.

Mēs nepretendējam uz oriģinalitāti – galus kopā šajā laikā savelk praktiski ikviens sevi cienošs spēļu vortāls. Tradīcija, saprotiet. Taču pieredze rāda, ka absolūta objektivitāte šādos sarakstos ne tikai nav iespējama, bet arī nepieciešama. Galu galā katram no mums ir savi "best of" topi, kuros esošo spēļu maģiju izskaidrot citiem nereti nevaram, taču zinām, ka mums tās nozīmē ļoti daudz. Tāpēc gamez.lv spilgtāko spēļu tops būs izteikti subjektīvs; tie būs septiņi cilvēki, septiņi individuāli viedokļi, septiņi atšķirīgi skatījumi uz pēdējiem desmit gadiem industrijā, septiņas izcilas spēles. Ja piekrītat – lieliski, ja nē – arī!

Izteikties par saviem aizgājušās desmitgades mīluļiem esam aicinājuši ar datorspēlēm tā vai citādi saistītus ekspertus, kuru viedoklis Latvijas interneta telpā ir izskanējis ne pirmo gadu vien un pa šo laiku apaudzis ar vērā ņemamu kompetenci. Reinis Ozols lielāko daļu pagājušās desmitgades ir atradies gamez.lv galvenā redaktora amatā, Andrejs Kļaviņš, Vilis Kasims un Roberts Krēķis ir vieni no pieredzējušākajiem Latvijas spēļu žurnālistiem, bet Mārtiņš Ceplis, izsenis pazīstams spēļu izstrādātāju aprindās kā Kamazs, ir stāvējis pie lokālās spēļizstrādes šūpuļa, izauklējot publikas atzinību ieguvušo kvestu "Pahris". Visbeidzot Matīss Ozoliņš un Kaspars Bondars, būdamas kolorītas gamez.lv foruma personības, ir redakcijas izvēlētie pārstāvji no vortāla komūnas rindām.

Vienīgais kritērijs spēļu izvēlei ir tāds, ka nav nekādu kritēriju. Tālākajā tekstā aprakstītās septiņas spēles nekādā gadījumā nav jāuztver kā vislabākās no desmitgadē radītajām, lai gan katra no tām pamatoti var uz šo godu pretendēt. Tā vietā šis raksts ir nostalģiska retrospekcija, cieņas atdošana spēlēm, kuras lielākā vai mazākā mērā ir ietekmējušas iesaistīto rakstnieku dzīves. Paspēlējiet tās – iespējams ietekmēs arī Jūsējo.

Un pēdējās desmitgades labākā spēle ir...?
Andrejs Kļaviņš a.k.a Luijs Šķ. Ērms

Es izjutu lielu atvieglojumu, kad atcerējos par "GTA III". Tajā mirklī piepildījās cerība, ka noteikti eksistē kāda pēdējās desmitgades spēle manā galvā, kura atbilst visiem kritērijiem, lai to varētu dēvēt par labāko un, kuru atminoties, man pazudīs jebkādas šaubas, ka šī ir īstā izvēle. "GTA III" izglāba mani no dilemmas, kura bija šāda...

Cenšoties izprast, kas nozīmīgs ir noticis pēdējo 10 gadu laikā spēļu industrijā, kā tā ir pārveidojusies, kādas jaunas un svarīgas tendences ir izveidojušās, es konstatēju, ka visas ietekmīgākās spēles, kuras gribētos nosaukt: "World of Warcraft" (MMORPG uzvaras gājiens pa īstam), "The Sims" (milzu leciens casual geiminga krustošanā ar ne-casual formātu) un "Travian"/"Runescape" (spēļu nākotnes, proti, interneta pārlūku platformas spēka iezīmētāji), es esmu spēlējis nedaudz vai gandrīz nemaz, un neesmu arī ne par vienu no tām lielā sajūsmā. Tāpēc ikviena no tām varētu cīnīties par ietekmīgākās spēles titulu, bet ne labākās, jo acīmredzot man tās nav bijušas gana labas, un būtu divkosīgi kādu no tām kronēt.

Alternatīva izrādījās arī nelāga. Spēles, par kurām esmu bijis sajūsmā un spēju to atcerēties, bija vai nu vecas un ar nostaļģiju stiprinātas ("The Longest Journey") vai relatīvi nesen spēlētas ("Portal", "Super Mario Galaxy", "Team Fortress 2"). Bet neviena no tām nešķita gana ietekmīga vai izdarījusi ko tik īpašu, lai to varētu dēvēt par dekādes labāko spēli.

Turpinot rakāties galvā un meklējot risinājumu savai problēmai, es beidzot nonācu pie diviem cerīgākiem kandidātiem: "Max Payne" un "Prince of Persia: Sands of Time". Pirmais atklāja jaunu pasauli ar stilošanas spēles iespējām, aizgūstot labāko no vēl nesen parādījušās "Matrix" filmas, un no "Max Payne" ir ietekmējušās nezin cik mūsdienu spēles. Diemžēl Peinu neizglāba tā lieliskais un interesanti pasniegtais sižets un atmosfēra – zināju, ka spēle saturiski bija diezgan vienmuļa un viendabīga. Atskaitot lieliskos slo-mo mehānismus, "Max Payne" nepiedāvāja pārāk daudz.

"Prince of Persia" ir manāmi vēlāka un it kā mazāk ietekmīga spēle, taču likās tik perfekts kandidāts. Tā apvienoja veselu kaudzi lielisku īpašību, – inovatīvs geimplejs, izturēti stilizēts vizuālais noformējums, labi ieskicēts galvenais varonis un vēstītājs un interesants stāsts. Biju gandrīz jau izšķīries, ka jāstumj "PoP" uz uzsvarētāja troņa, kad, meklējot detaļas internetā par to, atminējos par "GTA III".

Es nebūt neesmu "GTA III" fans. Bet sākot izlēst spēles ietekmīgumu (sandbox stila geimplejs pacelts pavisam jaunā līmenī, spēles franšīze padarīta par vienu no visu laiku pirktākajām uz visām platformām, spēja uzrunāt, kad vidējo muļķīgo 8 gadus veco kazuāli, gan veco pieredzējušo spēļu dragātāju (kurš vēderu kratīdams smejas, klausīdamies "GTA" radio buvīgajos tekstos)), man bija skaidrs, ka tā ir īstā izvēle.

Lai arī "GTA III" pats tā arī neesmu izspēlējis līdz galam, atceros, ka spēlēju to ar prieku un aizrautību. Varēju jebkurā mirklī piesēsties un doties ālēties pa Brīvības pilsētu, bēgot no policistiem, kaujoties uz ielām un taisot mežonīgus lēcienus. "GTA" pavēra jauna līmeņa smilšu kastes spēles stilu – te nebija runa par brīvu side-kvestu meklēšanu (kas ir pazīstama katram RPGmīlim), bet gan par spēli, kuras apkārtējā vide ir gana izklaidējoša, lai ar to vienkārši varētu spēlēties savā nodabā.

Nevar noliegt, ka "GTA III" nepiedāvā izsmalcinātu sižetu vai revolucionāru spēles mehāniku, vai neredzētu, acis žilbinošu grafiku. Bet "GTA III" noteikti parādīja jaunu un negaidīti efektīvu veidu, kā taisīt spēles, ar kurām var vienkārši spēlēties atkal un atkal, un es esmu drošs, ka "GTA III" ietekme ir sastopama ļoti daudzos pēdējās dekādes hītos, un ka bez šīs spēles mūsdienu spēļu industrija izskatītos savādāka.




Reitings: 0.0/0
Skaitītāji: 649 | Pievienoja: TeCk
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Block title
Viesi!



Viesi, mēs priecājamies jūs redzēt. Lūdzu piereģistrējaties vai ieejet!


Reģistrācija!!!







Login:
Parole:
Block title
Laiks Dobele
Block title

TeCk
Ziņas: 363
Reģistrējies: 2010-01-11


Postal
Ziņas: 250
Reģistrējies: 2010-01-09


CaMeRy
Ziņas: 38
Reģistrējies: 2010-01-22


www.maxx.ucoz.lv vietnes administratori postal1188 & teck!!! Dizainu veidoja postal1188 © 2024
Bezmaksasmājas lapu uzturēšana - uCoz